Biff

07 Okt, 2012 - 22:16 ☆ glada dagar
Jag har bestämt mig för något nu. Jag är en mycket velig person så när jag bestämmer mig för något alls är det bra.
 
Nu ska jag satsa på hårdträning. Träna hårt. Jajjemen. Kommer på mig själv med att sitta och beundra alla dessa fantastiska fitnessmänniskor med en viss avund när min sambo säger "det är bara för att du vet att du kan själv" Kanske är det så. Att jag innerst inne vet att jag kan själv. Bli lika bra stark och snygg ;)
 
Jag har tränat det jag vill träna och när jag vill träna. Jag äter allt. Vad jag vill och när jag vill. Äter inga kosttillskott alls. Bara mat fika godis och keso. Har ingen kontinuitet i min träning utan jag har velat göra lite av allt. Träna för att det är skoj utan något mål. Det är okej. Det har kännts skönt men nu behöver jag ett mål för att hålla motivationen uppe.
 
Överallt ser jag och läser om tjejer och killar som ska satsa på body building,. Det är luciapokalen och det är body fitness och allt mellan himmel och jord. Det är imponerande att dem orkar hålla på har jag tänkt. Sen har njutit av att äta chips och ta ett glas vin. Men nu. Nu jäklar.
 
Jag tror jag kan också. Eller jag vet att jag kan. Utan att ha lagt fullt fokus på styrketräning så bygger jag muskler fort. Håller jag i träningen ordentligt ett tag så ser jag resultat, har hört att jag har bra gener och det tackar jag för :)
 
Ja jag tränar mycket och ofta men har inte fokuserat på att bygga mer muskler eller få en riktigt fit kropp tex. Så om jag nu verkligen fokuserar på det borde jag väl få stora resultat!? Eller vad tror ni?
 
Jag har iaf bestämt mig för att jag ska satsa. Jag ska vinna allt 2013. Typ luciapokalen. Jajjemen. Vänta så ska ni se.....
 
Ska försöka få kontinuitet i min träning. Jag ska faktiskt satsa på Athletic Fitness förstår ni! Jag vill inte bara stå på en scen och bli bedömd utan jag vill prestera fysiskt också. I AF tävlar man i posering, chins o dips samt uthållighet. Tufft tufft svin töfft!
 
Här kommer några bilder från förra året. Petra som långhårig och Petra som korthårig. Vad tror ni om mina anlag till att bli biff? Visst har jag ändå en liten chans? Pepp tack!
 
Puss o godnatt
Fröken
 
 
Min dator ville tydligen inte centrera bilderna så det får ni leva med.
 
 

Kommentarer
Lena säjer:

Jag har inga tvivel på om du klarar det eller inte. Det kommer säkert att kännas tufft och omotiverat ibland, men vill du verkligen så kommer du att "ta hem" det. Lycka till tjejen!!!

2012-10-08 @ 07:27:16
Blogg/Hemsida: http://bjelfen.blogspot.se/
Anna Nordwall säjer:

Men Petra!! Biffen! När jag ser dessa bilder förstår jag att du är en M-tjej! ;) Jag vet att du fixar att bli mega biffen om du vill, men jag hade ju hoppats på att du skulle skaffa barn och hänga med mig!! Kram

2012-10-08 @ 07:43:59
Hanna E säjer:

Men JA, jag tror att dina chanser är enormt stora!! Du kommer sopa banan med alla, LYCKA TILL!:)

2012-10-08 @ 17:36:28
Malla säjer:

bli biff? du ÄR biff! lycka till, jag räknar med att du klarar det.

2012-10-08 @ 18:16:46
Blogg/Hemsida: http://www.monstermalla.se
Emelie säjer:

du är redan biff, grymt imponerande :)
Om du vill göra det ska du göra det, se bara till att ha riktigt kul under resans gång! :)

2012-10-08 @ 20:35:33
Blogg/Hemsida: http://Emelielarssons.blogg.se
Anonym säjer:

det var meningen att jag skulle prova aikido, men det blev på torsdag istället, det är Davids arbetskompis som håller i det här i Piteå. Sen är jag grymt sugen på att testa tsu shin gen också, har du provat det nån gång? kommer på din cx imorgon sen får jag se om jag stannar på sh bam :) Kram

2012-10-09 @ 21:05:54
Blogg/Hemsida: http://Emelielarssons.blogg.se
Tedee säjer:

Heja heja! :)

2012-10-10 @ 14:39:10
Blogg/Hemsida: http://tedee.blogg.se
Linda säjer:

Eeeeh, vaddå bli biff? I mina ögon ÄR du BIFF! :)
Kör! Vinn! Öka! Pressa! Kämpa! Jobba! Fokusera! Och där fick jag slut på peppande ord... :)

2012-10-10 @ 15:41:35
Blogg/Hemsida: http://fruwestman.blogspot.com
Amanda säjer:

HEJA!!!! Klart du kan åh vad spännande!!!! Vi måste ses snart!!!!! Kramar!!

2012-10-16 @ 10:47:43

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback