Livet i en gympasal

28 Jan, 2013 - 22:05 ☆ Träning

Som danslärare bedriver man stor tid i olika gympasalar. Ganska trevligt om det inte vore så kallt och om man inte fick svarta fötter av dammiga golv.

Idag åt jag även min middag i en gympasal. Sittandes på golvet. Vem får en sådan lyxig lunch så säg? ;)

Efter 6 lektioner med både dans i skolan och frivilliga grupper är det rätt skönt att få sätta sig i soffan med älsklingen. Trött på ett skönt sätt!

Danslärare är lyx! Världens bästa jobb. Alla barn borde få dansa. Alla skolor borde ha dans på schemat. "Rör man sig så fastnar det där uppe" (som för övrigt är titeln på mitt examensarbete 2010)

Alla skulle tänka klarare och orka mer om dem fick dansa oftare. Stora som små. Håller ni med? ;)

Jag har börjat inreda min Walk in closet för att tala om något annat. Det är stora och tunga beslut som ska fattas. Hur många väskor ska jag hänga upp? Vilka klackar ska stå framme? Hur många t-shirts ska ligga i samma hög? Ska jag sortera kläderna efter färg?

Ja ni hör ju. Värdsliga problem.

Har kommit en bit på vägen med det viktigaste. Svettband, löpardojjor, finklackarna, converse, telådor som jag gjort om till smyckeskrin, och en rosa blomlåda fylld med klockor. Det borde vara det mest värdefulla jag har. Haha. Men det är inte fy skam.

Godnatt och trevlig måndag
Pe


Kommentarer
Elin säjer:

Hur fint som helst ju!!

2013-01-29 @ 07:33:06
Blogg/Hemsida: http://fruelin.blogspot.com

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback