Trött sliten och lycklig

09 Okt, 2013 - 21:42 ☆ glada dagar
Här kommer uppdatering från en trött och sliten tant. 

Det tar på att jobba som danslärare hela dagarna (och ibland kvällarna) och vara på gymmet övrig tid. Men oj vad det gör mig lycklig! 👍 

Den här veckan är grymt bra. Har massa danslektioner med högstadiet som är en fantastiskt rolig åldersgrupp. Vilka elever!! 😊 plus lektioner med lågstadiet plus frivilliga grupper. Otroligt roligt! 

På tal om otroligt. Hade ett otroligt härligt bodycombatpass igår! Massvis med deltagare som gjorde min dag! ❤ Tack för att jag får träna med er härliga människor!! 

Min egen träning i gymmet går bra men har känt mig lite trött i kroppen. Försöker hinna äta mycket så jag ska hålla energin uppe. Känns som jag aldrig sitter still på dagarna. 😄 

Ja jag har det bra. Jag och mina danskollegor ser till så att alla barn, alla skolor i Piteå kommun får dans i skolan. Från förskoleklass upp till åk 9! Det är ju för bra för att vara sant! Alla ska få dansa!! Och bäst av allt är att vi får träffa alla dessa fina elever runt i kommunen! ❤  Snacka om världens bästa jobb, även om man blir lite sliten av att skutta omkring konstant. 😊 

Och som det inte vore nog får jag jobba som instruktör på korpen i Piteå som har blivit ett ställe jag älskar! Jag är så tacksam över att få instruera träningssugna deltagare varje vecka! 

Och det tar fan inte slut där heller!! Jag har dessutom möjligheten att träna hårt i gymmet flera dagar i veckan. Min kropp svarar bra på träningen och det är så många som stöttar! Ovärderligt! 

Det är lätt att gnälla ibland. Att jag är lite trött, att jag känner mig seg i gymmet ibland, att jag är sliten i kroppen osv. Men när jag påminner mig om hur bra jag har det så blir jag så jäkla lycklig!!!! 

Ja jag vilar också. Annars hade inte gått. Men jag ska egentligen inte klaga för jag vill inte byta bort min vardag mot något annat. Jag älskar varenda sekund! 







Hur bra har du det? Dela med dig av dina positiva stunder! 

Puss och godnatt
Pe 

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback