Träningsstorm

28 Sep, 2013 - 00:28 ☆ Träning, glada dagar
Herregud vilken träningsstorm det är där ute nuförtiden. Varenda människa ska ju träna, och lägga upp träningsbilder på instagram och skriva träningsbloggar. Det är ju hysteri där ute!! 

Det är bra. Träning är bra. Men till och med jag som lever träning blir jävligt leds. Rensar mitt ig konto väldigt ofta och har jag sett en person lägga upp exakt samma posé i tusen upplagor.... Ja då tröttnar jag ordentligt. 

Jag orkar inte med "jag tränar för att det ser bra ut" människorna. Jag avskyr dåliga träningstidningar som har miljoner sidor reklam, miljoner sidor om fula träningskläder och som konstant har med variationer på plankan. Testade att prenumerera igen  på en tidning som jag läste för flera år sedan. Vilket skit! Det duger inte ens som toalettläsning. 

Jag gillar hårdträning. Jag gillar att ha förebilder som ger mig inspiration. Jag ser upp till människor som är bra på träning och vet vad dem gör. Jag gillar att träna hårt och jag gillar andra som tränar hårt. Jag inspireras av människor som har ett mål, som lägger ner tid och vilja. Som vet varför dem är på gymmet. 

Inget illa menat till resten av folken som ingår i träningshysterin. Ni är säkert jätte trevliga och trivs med att äta kesoplättar till lunch efter att ni har lagt upp eran bästa posé på ig. 

Jag önskar er allt gott och alla gör som dem vill. Men för mig är ni ointressanta, ni som går till gymmet bara för att, och jag tycker ni lika gärna kan börja odla grönsaker istället. 

Träningshysterin tar ju över. Ja det är hälsosamt och ja det är viktigt att röra på sig. Men lugna ner er! Du behöver inte låtsas att du tränar om du inte gillar det. Ta en promenad till Konsum istället och köp en burk keso. Men glöm inte dricka en celsius före. Tydligen orkar man inte ens knyta skorna längre utan att ha druckit en celsius. 

Det är på gott och ont denna hysteri. Stundvis känner jag det som att träningen förlöjligas. Att alla ska träna för att det är inne nu. 

Nej göta petter som en liten teskedsgumma sa en gång, jag vet inte vad jag ska tycka. 

Jag är väl bara leds på allt svammel som pågår där ute. Men som med allt annat så är det ju erfarenheter som präglas oss. Och ju längre jag tränar och ju mer jag lär mig så flyttar jag ständigt upp mina "krav" på förebilder och inspirationskällor.

Nej det duger inte längre för mig att läsa en tidning med variation på plankan i alla nummer. Nej jag ser inte upp till någon som går på löpbandet 700 timmar i veckan för att vara "fit". 

Jag kräver mer. Men vi kräver alla olika. 
Vi måste hitta det som inspirerar oss. 

Inser förståss att även jag ingår i denna träningshets. Förstår att många är dödligt leds på mina träningsuppdateringar. Men jag vet att jag inspirerar lika många. 
Det funkar ju så. Vi ser olika på saker. Vi har olika krav. Vi har olika inspirationskällor. Det är bra. Så ska det va. Det finns plats för alla. 

Men jag är ändå jävligt leds. Tagga ner hysterin och gå ut och leta blåbär eller något. 

Fröken 








Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback