Det går ner och det går upp

25 Feb, 2014 - 12:31 ☆ glada dagar
Vikten har gått ner ännu lite mer vilket jag inte trodde efter helgen i Sthlm och lite avvikelser från dieten. Morgonvikten idag visade 53.7 kg vilket känns oväntat lågt. Sist jag vägde under 54 kg var för x antal år sedan och jag skulle gå en boxningsmatch i 54 kilos klassen. 😄 minns att jag stod och hoppade i bastun med kläder på innan invägning för att klara gränsen. Galet. 😄 vägde in på 53,9. 

Nu har det gått så lätt och det enda jag gjort är att skärpa till kosten och träna hårt. Ingen cardio förutom ett bodycombat pass i veckan och aktivt jobb. Jag ligger dessutom på 1800 kcal på träningsdagarna så jag äter ju inte jättelågt direkt. 😄 

Det är verkligen bevis på att rätt diet ger resultat. 👍 

Kroppen verkar svara bra än så länge på dieten vilket känns grymt skönt. Så småningom stannar det nog av och blir betydligt tuffare. Men än så länge njuter jag av att inte behöva lägga in morgonpromenader eller annan cardio, och att inte behöva minska mängden kcal. 👍 

Innan dietstart var jag uppe på 60 kg (kvällsvikt) så har tappat kring 4-5 kg iaf. Men blir garanterat tuffare nu för varje vecka. 

Bara fokusera framåt 👍




Bilder från söndagens träningspass på Arlanda. På sats på Clarion hotell. Det var ett fint gym men inte värt 200 pix för att få träna! Litet med dålig luft och inget jätte stort utbud direkt, men det var skönt att passa på att träna i väntan på flyget. 

Pe 

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback