Det är dem som gör det...

19 Nov, 2014 - 22:49 ☆ glada dagar
Människorna runt mig. Det är dem som gör det! Dagarna präglas av dem vi möter kom jag att tänka på idag. Allt kan ju lixom ta en vändning helt plötsligt beroende på vem du träffar. Det är därför man ska vara om sig och kring sig. 😊 

Jag är en person som älskar att vara där det finns människor. Jag tycker om att träffa nya vänner, bekanta och bara nytt folk. Alla möten ger ju något. Det bästa är att många möten lär oss och får oss kanske att se saker på nya sätt. Det tycker jag är härligt! 👍

Jag vill vara en person som andra tycker om att träffa och lära känna. Jag vill vara en bra lärare, en god vän, en bra kollega, en fin syster och dotter och jag vill vara den bästa flickvännen. Vem vill inte det egentligen? 😄 

Hur gör man då? Vara den bästa versionen av sig själv. Att vara du och vara du så bra du bara kan. Det tror jag på. Värdesätta sina egna tankar och åsikter men lyssna på andras. Som lärare Förstå mina elever och möta dem där dem är. Visa respekt och begära respekt tillbaka. Fundera en extra gång varför jag blir arg och ledsen. Prata. Var ärlig mot dig själv och andra.  Lär dig vett och etikett. Och framförallt öva dig på att föra dig socialt. Var dig själv men var det extra jävla bra👌 

Jag har eget team. Team fröken Pe heter det. Det är det viktigaste team jag har. Det handlar bara om mig själv. Jag och mitt team jobbar ständigt på att bli bättre. Eftersom teamet endast består av mig själv blir det riktigt egoistiskt och kräver stor dos av självinsikt. 
Coachen som är jag själv över mig själv, viskar ständigt i mitt öra att jag kan bli bättre. Träna hårdare, nå högre mål, ge inte upp, ät ordentligt, sov många timmar, ha tid för att tänka.... Coachen nöjer sig inte med det utan fortsätter med; var en god vän, känn lycka över det du har, uppskatta dina föräldrar, rå om dina syskon, älska din sambo, var nyfiken, lär dig saker, sök utmaningar, stötta dina kollegor, se till att trivas med ditt jobb.... 
Det är en jäkel till coach det där som aldrig slutar viska. Som aldrig slutar peppa. 👌 

Hur ser ditt team ut? Hur är du som coach för dig själv? 
Jag bestämmer över mitt liv. I mitt liv är jag den viktigaste personen som finns. Därför måste jag ta hand om mig själv och coacha mig själv till att vara den bästa versionen av fröken Pe. 
Vill jag så kan jag. 
Vill jag inte så går det inte. 

Idag fick coachen mig att genomföra ett så bra träningspass som jag bara kunde med dagens förutsättningar. Sånt känns alltid bra. Tack coach. 








Dessutom har kroppsbygget kampanj. Gå och kika på kroppsbygget.se 

Gå och lägg dig säger coach. 
Absolut svarar jag. 

Godnatt 

Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback