Hur kan du vara så glad?

14 Okt, 2014 - 21:57 ☆ glada dagar
"Måste du vara så jäkla glad hela tiden? Till och med när du är skadad" 

Nej det måste jag inte. Vi måste ingenting. Men jag väljer att vara glad eftersom det blir lättare då. 
Igår och idag har jag jobbat och undervisat igen och det kändes så härligt! Jag bara älskar att träffa alla elever. När jag kom hem kunde jag inte gå. Kunde inte dammsuga trappan. 
Smärtan var tillbaka rejält igen. 
Men jag är verkligen glad att jag fick jobba igen. Eleverna gör mig riktigt riktigt glad. 

Men jag har kommit på ett sätt att se skadade knän och rehab på ett mera utmanande sätt. Jag gör det till en tävling 😊 jag menar jag klarade av att gå på diet i 6 månader och jag klarade av att stenhårt fokusera på min träning i ett år. Jag åt mina matlådor. Jag fokuserade och jag hade målet i sikte. 

Jag vet att allting går det gäller bara att vilja det tillräckligt mycket. 
Målinriktad. Det måste man vara! Jag ska se till att jag snart kan göra knäböj igen. Jag ska tävla igen. Jag vet vad jag vill och det är bara jag som kan göra det 👊 

Ja jag har varit ledsen. Ja jag har gråtit. Men hjälpte det? Nej. Punkt. 
Det kändes bra att få släppa ut tårar och ilska, men det är lättare att ta sig igenom en skada med skratt än med tårar. 

Det finns ju så mycket annat att glädjas åt för den delen. Jag kan träna överkropp precis som förut. Jag klarar faktiskt av att cykla. Jag har kvar mina ben och knän. Jag kan gå. Hallå jag lever ju!! Bara det är väl skäl nog att vara glad. 💗 

Och nu har jag alltså en ny tävling att ta mig igenom. Knätävlingen. Målet är klart och tydligt; jag ska göra knäböj och hoppa igen. Jag kommer jobba hårt. Jag har viljan. Jag ska inte ge upp. Jag ska ta mig i mål! 
Även när det känns tufft ska jag välja att skratta. Precis som förra tävlingen. 




Kommentarer

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback