Ska jag? Igen?

03 Okt, 2014 - 19:03 ☆ tankar o drömmar
Sitter här i soffan en fredagskväll och tankarna snurrar runt i huvudet. Jag gav upp bloggandet eftersom jag tyckte instagram var betydligt roligare och lättare. Nu när jag sitter här med skadade knän kommer frågan "vad gör jag nu" upp i skallen.... Börja blogga igen? Ja kanske. 
Nu när jag har tid och ork att skriva igen. 

Min diet inför sommarens tävling gick bra bra bra. Jag älskade den där resan hela vägen fram till mål. Så mycket att jag vill göra det igen! Jag tog mig till scenen och slutade på en 2a plats och jag är så stolt över mig själv. 




Det bästa är att jag tog tag i en dröm jag haft så länge och gjorde det till verklighet. 

Nu ligger jag 10 kg plus på vågen och mår bra förutom dåliga knän. 
Lite jobbigt är det att gå upp alla kilon och se den hårda kroppen försvinna. Men samtidigt känns det skönt och jag har fått stora ben och en rejäl rumpa vilket inte är fy skam 😄👍 

Min inflammation i knäna kom tillbaka. Numera har jag inte inflammation utan jag är skadad. Fått domen hopparknä vilket är en typ av överansträngningsskada. Aktivt jobb, instruerande och hård styrketräning blev till slut för mycket. Inte konstigt. Men det känns bara så otroligt tråkigt och gör mig ledsen över att inte kunna göra det jag vill. 

Men det går ju inte att bara gråta och tycka synd om sig själv utan jag tänker positivt och är fast besluten om att jag snart är bra igen. Så måste det ju bli helt enkelt. 👊 

Jag har varit tvungen att sluta instruera body combat vilket är skit. Jag älskar varenda sekund jag får leda deltagarna genom ett pass. Men jag älskar min kropp ännu mer och tänker därför ta hand om den. 

Jag är sjukskriven nästa vecka till att börja med och sedan får vi se. 
Felet jag gjorde sist jag fick inflammation var att jag inte vilade så mycket jag hade behövt. Man gör ju alltid det där felet, tror att man är någon sorts superkvinna som blir bra efter en vecka och sedan fortsätter köra på som vanligt. 

Nu är jag klokare. Jag menar jag har ju hunnit fylla 30 och tänker numera som en vuxen mogen kvinna. 😉 
Jag älskar min kropp och allt den klarar av. Därför tänker jag nu lyssna på den och ta hand om den. 


Trevlig helg! 
Och ge din kropp kärlek. Den är det bästa du har. 

Själv ska jag pussa lite på mina knän. ❤️ 

Fröken 

Kommentarer
Sofie säjer:

Man kommer långt med att vara positiv!
Jag är övertygad om att du är bra snart igen :)
Kram!

2014-10-04 @ 22:57:11
Blogg/Hemsida: http://annikasofie.blogg.se

Kommentera:



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar:


Trackback